maandag 23 augustus 2004

Six Flags alleen voor moslims (II)

Vanmiddag gebeld met de Islamic Circle of North America, afdeling New Jersey, de organisator van de Great Muslim Adventure Day op 17 september aanstaande.

Ik draai het toll free number wat op hun site staat en krijg na een lange boodschap op een cassette een telefoniste aan de lijn. De lijn is zo slecht, de telefoniste is soms nauwelijks verstaanbaar. Tussen al het gekraak en de echo’s door heb ik het volgende antwoord kunnen krijgen op mijn vraag hoe de ICNA bezoekers zal controleren op hun moslim zijn: “We zullen aan de poort niet controleren of iemand moslim is of niet. Feit is dat voor die dag alleen bij ons, het ICNA, kaarten voor Six Flags kunnen worden gekocht. Wij hebben voor die dag Six Flags Great Adventure afgehuurd. Dat betekent dat die dag Six Flags een dress code zal hebben. Vaak gaan er moslims naar attractieparken zoals deze, maar ze storen zich dan aan de halfnaakte mensen. Indien moslims hun niet-islamitische vrienden willen meenemen kan dat, maar dan wel op voorwaarde dat ze zich aan de dress code houden.”

Voordat de telefoniste helemaal onverstaanbaar wordt kan ze me nog net het telefoonnummer geven van een woordvoerder voor meer informatie. Ik ben benieuwd of de dress code op papier staat of dat aan de poort door de ICNA-medewerkers naar eigen inzicht zal worden gehandeld. Goede vraag voor die woordvoerder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.