woensdag 20 april 2005

Vrede zij met hem (II)

Gisterenmorgen. Het uitspreken van de vredesgroet "Salallahoe waleyhi wasellem" bij het noemen van de naam van onze profeet Mohammed (vrede zij met hem), tijdens het voorlezen voor het slapen gaan, heeft bij Kiné heel wat losgemaakt. Onderweg naar school declameert ze voortdurend "Salala weysem", dat brengt haar merkbaar in een goed humeur.

In de middag kort na schooltijd gaat ze mij weer helpen met het bidden. Na de eerste takbier blijft ze maar tegen mij aanstaan, ze is in een knuffelige bui. Wel wat lastig wanneer ik mij ter aarde werp, maar goed :-) Dat gaat zo door tot na de laatste rakaat. Ik doe de tashahoed en na het "La ilaha il’Allah" zegt ze in mijn oor "Salala weysem", dus net terwijl ik in mijzelf de woorden "Wa ashaddoe anna Moehammadan ‘abdoehoe wa rasoeloeh" uitspreek. Mash’Allah!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.