woensdag 26 april 2006

Practical Joko

In de log Soundbites (zie de button in het menu van mijn weblog) verzamel ik zgn. ‘dagopeningen’ van Senegalese radiostations (zie ook de log Dagopeningen van 1 maart 2006). Vanochtend krijg ik eindelijk de kans om die van Joko FM op te nemen. Tot mijn verbazing is de dagopening bij deze radio communautaire van Rufisque heel sober: na een nachtelijke stilte (geen auto-playlist of anderszins) en wat gekraak wordt de dag geopend met wat soera’s uit de Juz Amma waarna de ochtendpreek volgt. That’s it. Geen rijke doa-verzameling, lang uitgesponnen zikr of koranrecitatie door vele verschillende qaari’s dus. Nadat de oustaze van Joko FM zijn laatste woorden heeft gesproken, hoor ik plots als filler tussen de preek en het nieuws een korte instrumentale versie van het wereldvermaarde Jingle Bells. Nou, dàt breekt de sfeer, kan ik je zeggen!

Komend weekend wordt Joko FM ‘echt’ in gebruik genomen na maandenlang proefuitzendingen. Tijdens deze inauguration komen vele artiesten, komieken en andere BS’ers hun opwachting maken. Incha Allah horen flauwe grappen als die filler snel tot het verleden, wanneer Joko FM eenmaal officiëel van start is gegaan. Leg je oor maar eens te luisteren bij Joko FM: www.xalima.com/jokko/popup.htm. NB: de server is nogal eens down, de uitzendingen zijn vaak niet te beluisteren.

klik op de button ‘MP3 Soundbites’ (weblogmenu) voor een actuele link naar de dagopening van Joko FM

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.