maandag 12 juni 2006

Web-log.nl v 2.0 : een tussenbalans

"Verhuizen is nooit leuk, verhuisd zijn daarentegen wel" zeg ik altijd. Dat geldt ook voor mijn weblog. Het is nu zo’n anderhalve maand na de verhuizing van mijn weblog naar de ‘nieuwe omgeving’ van Web-log.nl (versie 2.0) en ik maak even een tussenbalans op.

Nou, het heeft mij wat werk gekost, mash’Allah. De mogelijkheid om te reageren heb ik bij enkele honderden archieflogs handmatig stuk-voor-stuk moeten uitzetten. Alleen bij de nieuwe logs, gepubliceerd sinds de verhuizing, heb ik de reactiemogelijkheid standaard kunnen uitzetten (zgn. trackbacks zijn overigens ook niet mogelijk). Indien jan-en-alleman reacties publiceert op mijn weblog, ben ik teveel tijd kwijt met modereren.

Op het moment dat ik van zo’n archieflog dan de reactiemogelijkheid uitzet, wordt de opmaak van die betreffende log in het honderd gegooid: alinea’s en lege regels vallen weg. Elke aangepaste log in het archief heb ik dus opnieuw moeten indelen, mash’Allah. Dat werk is nu incha Allah voltooid.
Wat nog rest aan onderhoud is een algehele check van mijn logs voor wat betreft de indeling, weggevallen illustraties en ‘dode’ interne urls. Je kunt dus nog wat sporen van de verhuizing tegenkomen, maar het grootste werk is nu verricht. Alhamdulillahi rabbil ‘aalamien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.