dinsdag 7 november 2006

Zo kom je nog eens ergens

Vrij associëren is gym voor de geest. Die opmerking laatst van Kiné (zie mijn log Moslim erger je niet van 4 november jl.) heeft mij aan het denken gezet. Met het speelkleedje c.q. gebedskleedje voor me als focuspunt, laat ik mijn gedachten de vrije loop, met het risico de weg kwijt te raken (maar goed, dat is het risico van het vak :-). Sommige gedachten leg ik vast met de fotocamera van mijn GSM, andere schrijf ik op en kom zo tot een aardig resultaat, mash’Allah.

Tijd voor een potje Mens-erger-je-nieten. Je speelt met pionnen van de vier verschillende kleuren, de anderen ook. Eénnmaal op het speelveld vervaagt het onderscheid (positief), maar vervolgens ben je het overzicht kwijt (negatief). Je weet wat je thuis is, maar als je niet meer weet wat je pionnen zijn, kom je nergens en leer je elkaar nooit echt kennen. Neem in het volgende potje gewoon weer één kleur, de anderen ook. Zo kom je nog eens ergens.

"O mensdom. Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt, opdat gij elkander moogt kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij Allah. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alkennend." Koran, 49:13

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.