vrijdag 15 december 2006

FlashBack

Samen met Ndoya heb ik gisteren mijn administratie geordend. Nou ja, ‘administratie’? Zeg maar mijn verzameling oude mappen, correspondentie van jaren her en ander onbestemd papiergoed :-) Da’s graven in mijn verleden… Ik vind de gebundelde verslagen van de Van Bommel lezingen uit 1996/1997 toen ik net ‘nieuw in islam’ was (reeds verschenen op mijn weblog, zie categorie A. Van Bommel), gebundelde verslagen van filmanalyselessen van Harry Kümel uit 1991/1992 (zie mijn log Kruistocht in spijkerbroek…) en een netjes getypt verslag van een Hajj-lezing van Ibrahim Spalburg uit 1998*, dat ik op zijn verzoek vóór publicatie aan hem heb voorgelegd, zijn op- en aanmerkingen zijn er in verwerkt (bij mijn weten is het nooit tot publicatie gekomen). Als klap op de vuurpijl vind ik een – eveneens netjes getypt en nooit gepubliceerd – ‘pamflet’ met de titel "Racisme op de werkvloer"**. Ik lees het pamflet en kan een glimlach niet onderdrukken, want was ik fèl in die tijd, zeg… Niet dat ik nu ben moegestreden, hoor, ik verdeel mijn energie alleen op een andere manier.

Om je inzicht te geven in mijn geschreven verleden (tja, dat schrijven zat er altijd in, mash’Allah :-) zal ik incha Allah binnenkort de genoemde Hajj-lezing van Ibrahim Spalburg en vervolgens het ‘pamflet’ op mijn weblog zetten.


UPDATES DECEMBER 2006:

*Klik op de onderstaande link voor mijn log
FlashBack – Hajj lezing Ibrahim Spalburg MAART ’98
d.d. 16 december 2006

**Klik op de onderstaande link voor mijn log
FlashBack – Beheersing is kracht
d.d. 19 december 2006

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.