zondag 6 mei 2007

Centraal Comité voor Ex-Moslims?!

Het is zondag en de nieuwsbrief van Allochtonen.web-log.nl valt op mijn virtuele deurmat. Geen humor deze keer, maar wat oud nieuws over een Centraal Comitxc3xa9 voor Ex-Moslims (CCEM) in oprichting. Nou, ze doen hun best maar. "Voor hen hun levenswijze, voor mij de mijne," is mijn motto als moslim. Dat betekent ook dat moslims de grenzen van hun geloof moeten bewaken en niet zaken bij islam gaan betrekken die er niets mee te maken hebben, enkel en alleen om islam een ‘goede pers’ te geven.

Ik vrees met grote vreze dat deze club zich net zoals de Zentralrat der Ex-Muslime zich niet alleen zal inzetten voor de levenswijze van ex-moslims maar ook de aanval zal openen op de levenswijze van ‘de moslims’ in het algemeen, ongeacht de manier waarop zij invulling geven aan hun geloof. Dat de CCEM als adviseur Afshin Ellian heeft, ‘s Neerlands meest rabiate islamhater, voorspelt niet veel goeds… Ik smeek Allah soebhana wa ta’ala dat mijn vrees niet bewaarheid wordt.

Toch nog wat humor tot slot? Nou, in ieder geval iets dat mij deed glimlachen. Het genoemde artikel van Allochtonen.web-log.nl gaat vergezeld van een calligrafie van de shahada (zie afbeelding rechts), de geloofsgetuigenis die iemand uitspreekt wanneer hij moslim wordt. Niet echt toepasselijk of is het juist een manier om commentaar te leveren?

allochtonen.web-log.nl/allochtonen/2007/05/centraal_comit_.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.