woensdag 10 september 2008

OBA Live 09-09-2008 Abdulwadûd Louws

OBA Live, 9 september 2008

Mash’Allah, heerlijk om te deel te hebben genomen aan OBA Live van gisterenavond. Ik heb mij prima vermaakt en had nog wel langer willen doorpraten over mijn eerste ramadan. Als ik eenmaal op de praatstoel zit… dan is zelfs één aflevering van Zomergasten (met natuurlijk Al-Risalah als favoriete film aan het eind van het programma) voor mij niet genoeg! Ik praat o.a. over het verschil van beleving van de ramadan hier in Nederland en in het geboorteland van mijn vrouw, Senegal. Ook komt mijn medicijngebruik even aan de orde (ik gebruik methylfenidaat/ritalin in verband met mijn ADHD). Het is al met al een leuk en luchtig gesprek geworden waarbij de twee hoofdgasten ook nog wat duiten in het zakje hebben gedaan.

UPDATE D.D. 21 FEBRUARI 2013: Duidelijk is wel dat wanneer ik op de radio ben zònder een vaststaande tekst (lees: column) op papier voor m'n neus, dat ik dan soms moeilijk uit m'n woorden kan komen :-)

Kijk via deze link naar het interview met ondergetekende:
cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/ikon/OBAlive/09-09-08/abdulwadud.wmv
de link werkt nu (feb 2013) nog steeds!

Voor de muziek tekende gisterenavond het sufi muziek ensemble Tevazu. Voor meer informatie over dit ensemble ga je naar de website van Tevazu. Klik op onderstaande link om hun welkomstlied voor de ramadan, gespeeld tijdens de OBA Live uitzending, te kunnen beluisteren en te bekijken. Kippenvel!
cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/ikon/OBAlive/09-09-08/muziek.wmv
ook deze link werkt nu (feb 2013) nog steeds! 


Via Obalive.nl, Nioweb.nl en NMO.nl kun je alle delen van deze OBA Live uitzending bekijken en/of beluisteren. Voor jouw gemak nog even de directe links naar het complete audiomateriaal van de uitzending: wma mp3

En tenslotte kun je via onderstaande player kijken naar Tevazu tijdens hun soundcheck. Mash’Allah!

www.youtube.com/playlist?list=PL8F3B944032D3F02D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.