woensdag 25 augustus 2010

Sud FM : Musique, Waxtaani Koor (oustaz Alioune Mbaye)

Siësta à la Sénégalaise, een paar uur geleden. Sud FM zend mash'Allah heerlijk kalme muziek uit, met maar één commercial break. Met mijn ogen dicht luister ik, terwijl mijn gedachten overal naar toe gaan, behalve naar Hem. Astaghfiroellah…

Wanneer het na twintig minuten 14h00 GMT is, begint een religieuze uitzending, 'Waxtaani Koor' met oestaz Alioune Mbaye. Zijn in het Arabisch uitgesproken smeekgebeden halen mij dirèct uit mijn sluimer. Nee, dit is het èchte werk. Alioune Mbaye is géén imam Gremdaat maar een serieuze koranleraar. Op een rustige gedragen toon laat hij diverse thema's de revue passeren.

Op de achtergrond hoor ik een loop waarin Oum Kalsoum wordt afgewisseld met een aantal azaans, ingebed in akkoorden (in dezelfde toonaard als het lied). Een mash'Allah mooie sfeer!

vandaag opgenomen van 13h39 tot 15h00 GMT

Sud FM : Musique, Waxtaani Koor (oustaz Alioune Mbaye)
abdulwadud.web-log.nl/files/sud-fm-musique-waxtaani-koor-oustaz-alioune-mbaye.mp3
archive.org/download/Radio_Ramadan_2010_Senegal/16.SudFmMusiqueWaxtaaniKooroustazAliouneMbaye.mp3

archive.org/details/Radio_Ramadan_2010_Senegal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.