woensdag 15 september 2010

+31.575

nl.wikipedia.org/wiki/Haiku_(dichtvorm)
www.ovink.com/geschiedenis (Zutphen)


Zoals je weet is mijn interesse in haiku's gewekt (zie mijn weblogbijdrage Spin-off voorgenomen #quranburning verrassend! van donderdag jl.). Surfend langs diverse haiku websites blijkt ook de haiku scene een wereldje te zijn dat bestaat uit rekkelijken en puristen. Die laatste groep ziet de 5-7-5 indeling van een haiku als een voorwaarde voor een gedicht om een haiku genoemd te mogen worden. De rekkelijken wijken nogal eens af van die 5-7-5 regel [voor meer info klik op 'Haiku url' boven deze alinea]

Zojuist bedenk ik mij dat het netnummer van mijn woonplaats Zutphen (0)575 is. Nou, dat moet dan wel iets te betekenen hebben, maar wat? Alleen Allah weet wat. Zal ik zelf eens wat proberen?

Zutphense wortels
Komend uit ontgonnen veen
Zwaaien naar het nu

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.