zaterdag 12 maart 2011

Picknicken

KLAAR IS KEES Mijn vader, Kees Louws (kortweg 'pa' genoemd), is gisteren mash'Allah 74 jaar geworden. Hij is een fervent klusser, maar de jaren tellen. Zo hadden mijn ouders het afgelopen jaar voor het laatst een standplaats op camping Torentjeshoek te Dwingeloo. Het kostte pa tèveel energie om aan het begin van elk kampeerseizoen alles weer op te bouwen – de voortent van hun caravan was werkelijk een mini-huis, compleet met keukenhoek enzo: mijn pa's werk!

UIT LOGEREN Een week geleden, zaterdagmiddag. Pa komt komt langs met de picknicktafel (die altijd naast het mini-huis op de camping stond). Ik denk aan de moeilijke tijd die ik heb gehad in 2006, toen ik twee keer bij mijn ouders logeerde op de camping (augustus en ook september). Op de foto rechtsboven zie je mij aan diezelfde picknicktafel de koran lezen, met zichtbaar op tafel mijn gebedskleed en de tent op de achtergrond.


LOUWS-SCHIPPERS Leuk is dat mijn ouders' familienamen ('Louws' voor mijn vader en 'Schippers' voor mijn moeder) in de tafel gegraveerd staan + 'D47', de plaatsaanduiding van hun tot voor kort vaste plek op camping Torentjeshoek te Dwingeloo. Zondagmiddag zet ik met Ahmed de tafel inelkaar. Maandag (7 maart jl.) neem ik de tafel met m'n schuurmachine onder handen en vervolgens zet ik 'm in de beits (door pa meegeleverd).

PICKNICKEN Vandaag, zaterdag 12 maart, is het mash'Allah een ècht lekkere dag. 't Is haast lente zou je zeggen! Als avondeten zet ik voor Ahmed en Kiné (Yande is uit logeren) één van mijn specialiteiten op de picknicktafel: pannenkoeken. Smullen!


Lees ook deze weblogbijdragen van mijn hand:

Salaat op de camping (I) d.d. 3 augustus 2006
Salaat op de camping (II) Taferelen d.d. 6 augustus 2006
Ibada op de camping d.d. 10 september 2006

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.