dinsdag 15 maart 2011

Waar oh waar kan ik deze button kopen? (Het is weer tijd om het te dragen)

Het is lang héél lang geleden dat ik deze button (zie afbeelding rechts) heb gedragen. Met verbazing heb ik de afgelopen jaren de pro-kernenergie lobby gevolgd. Maar ik zweeg. Zo'n activist ben ik niet (meer), ook niet als bekeerde moslim.

Zeker nu ik net een wandeling over Memory Lane achter de rug heb waarin ik heb teruggekeken op mijn tijd als aksievoerder (zie mijn weblogbijdrage @LoesjeNL #hoofddoek van vanmiddag), krijg ik langzaam dat gevoel terug, ''Op naar de demo!'' (maar ja, die zal incha Allah MORGEN zijn in Middelburg, en vanuit Zutphen is dat een beetje ver).

meer info over deze ''ingetogen demonstratie'' vind je op
www.tegenstroom.nl/node/1119

Aan de andere kant: zo'n demo wordt dan misschien meer een reünie dan een echte demonstratie (ook gezellig, maar ja, daar zijn we dan niet voor bijelkaar gekomen). Ik zit nu in een heel andere fase van mijn leven. Demonstreren zit er niet meer in. Een button dragen wel.

Kijk via onderstaande YouTube player naar een flashback uit mijn aksietijd, opgenomen december 1985 – direct na de beelden van krantenberichten (vanaf 2'32") zie je me in gebroken Duits mijn verhaal doen

www.youtube.com/watch?v=f01j_9uut8A



UPDATE D.D. 16 MAART 2011: DE 'ATOOMENERGIE, NEE BEDANKT' BUTTONS ZIJN HIER TE KRIJGEN (IN MEERDERE TALEN, WAARONDER NEDERLANDS EN ARABISCH)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.