vrijdag 29 april 2011

@Gebedtijden #salat #salaat #hayya

"Zo mensen het is gebedstijd; Al-'Asr ik zeg het maar even he" twittert antropoloog Martijn de Koning vandaag. Grappig, denk ik, want zulke tweets ben ik niet van hem gewend. "Jij hebt vast zo`n azaan-alarm van Islamicfinder.org o.i.d. op je PC staan :-D" is mijn reactie. "ik volg @gebedtijden :)" zegt Martijn de Koning. Ik neem direct poolshoogte en zie dat @Gebedtijden alleen de gebedstijden van Amsterdam e.o. doorgeeft. "Assalaamoe aleikoem! Zijn jullie #salat tweets geautomatiseerd? Zo ja, hoe kan ik zoiets maken voor mijn woonplaats? #hayya" zo vraag ik.

Het profiel van @Gebedtijden vermeldt deze webpagina www.islamicfinder.org/world.php. Ha, denk ik, een link naar een tool om geautomatiseerde salaat-tweets aan te maken. Helaas, pindakaas. De link werkt niet. Maar ach, wat maakt het uit… Mash'Allah, dat er mensen de moeite nemen om, geautomatiseerd of niet, twitterende moslims via hun (overvolle) timeline tot het gebed op te roepen. Bijzonder!


UPDATE 30 APRIL 2011
De tweets zjin inderdaad geautomatiseerd, zo laat Gebed(s)tijden me weten via Twitter en Tweetdeck. Blijkbaar kun je via Tweetdeck berichten voorprogrammeren waarbij je de juiste dag en het juiste tijdstip aangeeft. Super! De gebedstijden heeft hij van Islamicfinder.org.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.