woensdag 27 juli 2011

Bloomberg, je bent een kanjer! #salaam #shalom

In mijn kortste weblogbijdrage tot nu toe (die van 15 april 2005) schreef ik onder het kopje Utopie? de volgende dialoog:

”Shalom Aleichoem.”
”Aleikoem Assalaam.”

Daar moet ik aan denken bij het lezen van een tweet van @dzalcman van vanmiddag. Om 15.14 uur GMT zegt ze het volgende: ”Oh my god, Mayor Bloomberg just said ‘shalom aleichem’ instead of ‘salaam alaikum’ at a NYPD ramadan conference.” Zou ik bij die conferentie zijn geweest, dan zou ik ontroerd zijn. Wat mij betreft, krijgt dit muisje een positief staartje!

twitter.com/dzalcman/status/96237139662090240




UPDATE 19.00 UUR Ik kan het kort houden. Het antwoord op de vraag Utopie? is een ondubbelzinnig Nee. Een duidelijk Shalom Aleichoem gevolgd door een helder Aleikoem Assalaam - dat is geen utopie. Want wat tweet @dzalcman even later?
@dzalcman July 27, 2011, 15.44 GMT
”Audience didn’t bat an eyelash — just a collective “alaikum salaam” in response.”

En voor de zekerheid laat ze haar volgers nog dit weten:
@dzalcman July 27, 2011, 16.02 GMT
”For everyone now freaking out about this, shalom aleichem & salaam alaikum both mean peace be upon you. An unfortunate but meaningless slip.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.