dinsdag 26 juli 2011

Concerta in A Majeur (klinkt goed!) deel 2



Yes, vandaag mijn methylfenidaat (‘ritalin’) voor de komende maand augustus opgehaald. Voor deze keer heb ik even in de buidel getast, want het gaat hier om Concerta methylfenidaat tabletten ‘met verlengde afgifte’ (die worden maar deels vergoed door mijn ziektekostenverzekering). Zo’n tablet neem ik dan één keer per dag in (‘s ochtends) en zodoende kan ik incha Allah tijdens de komende ramadan (vanaf 1 augustus a.s. incha Allah) gewoon meedoen met vasten omdat ik dan overdag geen medicijnen hoef in te nemen.

Er is één ‘maar’. Zo’n Concerta tablet neem ik natuurlijk véél vroeger in dan ik normaal mijn eerste tabletten inneem. Dus ik zal goed in de gaten moeten houden hoe mijn persoon zich houdt onder dit gewijzigde innameschema. Gezondheid is nummer één!

Alhamdulillah, eindelijk weer eens meedoen incha Allah met de vastenmaand. In deel 1 van Concerta in A Majeur schrijf ik onder het kopje ‘Ramadan 2009′ dat de vastenmaand van 2009 de eerste is die ik meemaak als gescheiden man. De ramadan waar we nu met rasse schreden op af stevenen (editie 2011) is de eerste die ik meemaak als gescheiden man die meedoet met vasten. Nou, dan heb ik overdag in ieder geval één verleiding minder om te weerstaan…

RAMADAN, IK KOM ER AN!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.