woensdag 27 juli 2011

Voor mij geen Vimto meer met iftaar, want nu is er cola met dadelsmaak! #ramadan

Alle blikken zijn nu gericht op de ramadan -_-
Dankzij tweep @ammar456 heb ik een leuk voorbeeld ontdekt van de vermenging van ramadan en commercie. Altijd weer grappig om te zien hoe met name in moslimlanden de commercie een slaatje probeert te slaan uit, c.q. een graantje probeert mee te pikken van, de vastenmaand.

Bij het begin van de avondschemering verbreek je het vasten traditioneel met wat dadels en een paar slokken water of frisdrank etc. De twee keer dat ik de ramadan deels in Senegal heb meegemaakt, verbrak ik het vasten altijd met meerdere flesjes Vimto (een frisdrank met fruitsmaak). Daardoor blijft voor mij Vimto met Senegal èn de ramadan verbonden. Een slimmerik uit Dubai heeft nu iets nieuws om bij het aanbreken van iftaar de dorst te lessen:

COLA MET DADELSMAAK (van Doebai Koelaa)

@ammar456 heeft in deze tweet een foto getoond van zo’n blik – amazing discovery! Leuk voor op TellSell of Tommy Teleshopping tijdens de komende vastenmaand (vanaf maandag a.s. incha Allah).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.