woensdag 17 augustus 2011

Stof tot nadenken | Food for thought

Hard. Kéihard. Door onderstaande foto's dringt de werkelijkheid van de hongersnood in de Hoorn van Afrika pas echt goed tot me door. Bam. Mókerslag. Wat wil het geval? Vandaag kom ik deze twee tweets tegen in mijn timeline: een bericht van @jenanmoussa en een paar uur later een bericht van @HaraldDoornbos (v/h @gpdMiddleEast). Ik ben getroffen door de foto's en niet in het minst door de bijbehorende teksten. Ik besluit screen shots te maken en de foto's een plaats te geven op mijn weblog (zo blijven ze lang onder de aandacht en raken ze niet ondergesneeuwd in een Twitter lawine).

En dan die. Mókerslag. Bám! Ik besef dat de foto's bij plaatsing op de beginpagina van mijn weblog direct bóven deze vorige weblogbijdrage komen te staan. ''Koffie koffie lekker bakkie koffie'' heet deze bijdrage van gisteren. Een bijdrage waarin ik wat bazel over appeltaart, koffie en andere compleet onbelangrijke zaken. ''Het vasten valt mee, minder zwaar dan verwacht,'' staat op een afbeelding. Wat zeik je nou, Abdulwadûd? Kijk eens naar die foto's van twee graven: laatste rustplaatsen van mensen die xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxx omgekomen zijn van de xxxxxxx honger! Ja!

''Geen iPad 2, wel graf''. Waarvan akte.

twitter.com/jenanmoussa/status/103778755364929536
twitter.com/HaraldDoornbos/status/103806122565181440

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.