zaterdag 20 augustus 2011

Web-log.nl gaat migreren #verhuizing

beginpagina van mijn weblog (screenshot) van 20 augustus 2011

lees ook deze weblogbijdrage van 11 juni jl.

Het zit er nu echt aan te komen. Web-log.nl gaat migreren en wordt Weblog.nl (in de nacht van 22 op 23 augustus a.s.). De vele 'oude' links (met het streepje) zullen na de migratie automatisch geredirect worden, alle reeds gemaakte berichten gaan ook mee. Dus geen zorgen, je kunt na de migratie nog steeds, indien gewenst, een duik nemen in mijn archief (er gaan incha Allah geen bijdragen verloren).

Mijn huidige design zal verdwijnen en plaats maken voor een default design dat ik dan weer kan gaan aanpassen. Bepaalde instellingen (zoals de breedte van huidige kolommen, kleuren, e.d.) heb ik inmiddels genoteerd. Ik wil zoveel mogelijk mijn huidige design voortzetten na de migratie. Misschien maak ik de tekstkolommen wat breder: dat zal echter veel werk met zich meebrengen. In vele weblogbijdragen maak ik bij de tekst namelijk gebruik van 'harde enters': bij het typen van de tekst kies ik dan zelf voor een volgende regel i.p.v. dat de tekst automatisch naar de volgende regel gaat. Wanneer de tekstkolom dan breder wordt, kan dat voor een vreemd tekstbeeld zorgen in de reeds gepubliceerde bijdragen (veel blanco plekken aan het einde van regels e.d.).
De html van de illustraties in de linkerkolom van mijn weblog heb ik bewaard in Word; dan kan ik die gegevens heel gemakkelijk weer gebruiken in de nieuwe beheeromgeving van abdulwadud.weblog.nl (zonder streepje dus).

Incha Allah ben ik goed voorbereid op deze 'verhuizing'. Ik ben alleen nog heel benieuwd of mijn domeinnaam www.abdulwadud.nl ook ná de migratie blijft redirecten naar mijn weblog.

Joost Allah mag het weten!

over.web-log.nl/over/2011/07/migratie-update-4.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.