maandag 17 oktober 2011

[0575-HAIKU] Uit de put, in Zijn Naam

Drie haiku’s als één gedicht. Een drieëenheid van twee coupletten die al eerder zijn gepubliceerd* met daartussenin een nieuwe haiku. Ze staan gezamenlijk voor de moeilijke periode die ik nu doormaak en de wil om er wat aan te doen. Het mag duidelijk zijn dat ik mijn Zeeuwse wortels niet verloochen. Ook uit ‘Luctor et Emergo’ put ik kracht en in Naam van Allah worstel ik mij naar boven. I’m your everage Dutch muslim.

UIT DE PUT

“Eén-saam” klinkt als een
Tegenstelling in één woord:
“Eénzaam, niet alleen”

Hier in mijn bubbel
Ziek mijn spiegelbeeld en denk
Man, doe er wat an

Kom ik boven als
Ik worstel? Nou, oké dan.
Komt-ie! “Bismillah”

*zie deze tweet (27 september 2011) en dit gedicht (een weblogbijdrage van mijn hand uit oktober 2006)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.