maandag 28 november 2011

Shariafähig of niet, een handige oplossing is het!

Hier in de Lage Landen, ver van de evenaar verwijderd, is het moeilijk wennen aan de gebedstijden. Lange dagen in de zomer (gebedstijden liggen ver uit elkaar), korte dagen in de winter (net klaar met bidden, binnen no-time moet je weer): ‘s avonds even na zessen heb ik alle vijf gebeden van die dag gehad. Dan mis ik in de loop van de avond toch ècht wat :-) Een oplossing kan zijn dat ik de verrichting van dat laatste gebed uitstel tot vlak vóór het naar bed gaan, om zo de gebeden wat over de dag te verspreiden, of…

In het verleden zijn er dagen of dagdelen geweest dat ik om diverse redenen niet heb gebeden. Als ik nu tijdens deze donkere dagen in de loop van elke avond een extra gebed of extra gebeden verricht, dan heb ik op een gegeven moment mijn ‘achterstand ingehaald’ zeg maar: een praktische oplossing uit mijn eigen brein ontsproten. Shariafähig of niet: het is een handige oplossing en incha Allah zal ik deze extra gebeden met Zijn akkoord verrichten; als puntje bij paaltje komt gaat het altijd om de intentie, dus dat zit wel goed. Incha Allah :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.