woensdag 20 juni 2012

Concerta in A Majeur (klinkt goed!) deel 3

lees ook deel 1 van 4 juli 2011 en deel 2 van 26 juli 2011


VASTEN “Ramadan, ik kom eran!” Met deze kreet besluit ik bovengenoemde weblogbijdragen, geschreven ter gelegenheid van de eerste ramadan die ik dan sinds lange tijd weer ten volle mag gaan beleven. Al vastend dus. Ook dit jaar geen volle maag overdag tijdens de vastenmaand (vanaf 20 juli a.s. incha Allah).

MEDICATIE Wanneer de ramadan daar is, schakel ik weer tijdelijk over van methylfenidaat (ritalin, drie keer per dag een portie) naar Concerta (ritalin tabletten met verlengde afgifte, 1 keer per dag 1 tablet dat ik dan ‘s ochtends vroeg vóór het vasten inneem).

WERKT PRIMA Vorig jaar was het nog even de vraag of het zou gaan werken. Ritalin heel vroeg in de ochtend, en dan weer slapen? Nou, dat ging prima. En ook geen problemen in de loop van de dag.

VERLEIDINGEN Ramadan editie 2012 wordt mijn tweede vastenmaand als gescheiden man. Dus ook deze keer overdag geen verleidingen des vlezes die mijn vasten ongeldig kunnen maken. En tussen iftaar en sahor alleen maar slapen :-)

DAT ZIT WEL GOED En mijn huisarts? Hij weet al hoe het zit. Voor de zekerheid vermeldt hij op het recept waarom ik tijdelijk een ‘ander middel’ ga gebruiken (zie foto). Mash’Allah!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.