vrijdag 11 oktober 2013

Feest. Woppa!

Na gestopt te zijn met ritalin leef ik in de veronderstelling dat medisch gedoe tot het verleden behoort. Vanochtend vroeg: eigenlijk kom ik voor wat anders bij de huisarts - hij vertrouwt iets niet en checkt mijn bloed (prik in vingertop en klaar is Abdul). Bloedsuikergehalte: 21.6*. Woppa! Maandag naar het ziekenhuis voor een soort APK, dan zal met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid officieel de diagnose diabetes mellitus 2 worden vastgesteld. Elk nadeel hep zijn voordeel: straks krijg ik de kosten voor een diëtist wèl vergoed. Maar goed, leuk is anders. Het is niet altijd (suiker)feest.

www.youtube.com/watch?v=grccE0hsuhY

UPDATE 14.20 UUR
In deze weblogbijdrage over het stoppen met ritalin (1 augustus 2013) zeg ik aan het eind het volgende: "Vasten tijdens de volgende ramadan? Nou, Wie weet..." Wel, met suikerziekte onder de leden màg je niet vasten. Dà's pas jammer!

*UPDATE 15 OKTOBER 2013, 15.00 UUR
Meer info: www.dokterdokter.nl/aandoening/1563/
diabetes-mellitus-type-2

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.