zondag 29 december 2013

Wat een vondst! (2)

Bij het beluisteren van de ‘home audios’ die ik eergisteren heb gevonden op Yandes laptop krijg ik kromme tenen, joh. Wel leuk om te horen hoe ik destijds met behulp van het kindertijdschrift “Onze Oemma” mijn kinderen over islam onderwees, leuk om te horen hoe Ahmed en Kiné reageren (destijds had ik ook veel gesprekken met Yande over islam, maar die heb ik helaas nooit opgenomen, wel heb ik daar veel weblogbijdragen aan besteed). Maar, kromme tenen krijg ik dus van dat tóontje van mij, je hóort gewoon dat opgeheven vingertje - níet dat opgeheven vingertje van de tashahoed  maar die van de schoolmeester.

De gesprekken die afwijken van het religieus-correcte stramien zijn het leukst. Zo heb ik een gesprek met Kiné als kleuter waarin ze uit eigen beweging een hele verhandeling houdt over Allah en wat Hij allemaal heeft gemaakt; de geluidskwaliteit van dat gesprek is zodanig dat niet alles te verstaan is. Wanneer ik dat gesprek heb uitgeschreven, zal ik de tekst op mijn weblog plaatsen, inclusief de audio. Luister ondertussen naar een opname uit circa 2007 waarin een hevig verkouden Kiné op haar eigen wijze het openingshoofdstuk van de koran, soera Al-Fatihah, voordraagt (op de achtergrond hoor je haar moeder Ndoya een telefoongesprek voeren). Dat niet alles correct is uitgesproken is juist de charme! Geen opgeheven vinger voor die meid, maar een grote knuffel :-) Komt-ie:

archive.org/details/Kine_reciteert_de_Fatiha


klik hier voor de complete verzameling 'home audios' uit 2006-2007

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.