vrijdag 7 februari 2014

Syria: Children on the Frontline (Channel 4)

Afgelopen nacht. Ik kan niet slapen en ik check m'n Twitter timeline. Ik zie een bericht van @LexrunNOS met de volgende tekst: "Laat alles uit je handen vallen en kijk hier naar. Channel4 docu. Zo ziet het leven er in Aleppo uit www.youtube.com/watch?v=rYWiOsvBRTk". Liggend op m'n comfortabele bed kijk ik met mijn mobiele telefoon naar "Syria: Children on the Frontline". Het is een documentaire zònder de expliciete bloederige horror van de oorlog (dus géén excuses om weg te zappen) en alles wordt bekeken door de ogen van kinderen (en ouders niet te vergeten). Na afloop ben ik klaarwakker en ik antwoord @LexrunNOS als volgt: "Dank je voor de link. Wat een bloedmooie docu. Ik heb m net helemaal bekeken. Dank je uit de grond van mn hart." Kijkt en huivert:

www.youtube.com/watch?v=rYWiOsvBRTk
www.youtube.com/watch?v=zFG7iaDnNk0

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.