donderdag 3 juli 2014

Leuk gesprek

Jan Willem in actie
Jan Willem studeert Theologie aan de Christelijke Hogeschool te Ede. Voor het vak Multireligieuze Samenleving is hij bezig met een studieopdracht. Of hij mij mag interviewen over (mijn keuze voor) islam, vraagt hij mij weken geleden.

Na wat aarzeling stem ik toe. Het wordt een leuk gesprek waarin wij beiden regelmatig zijpaden bewandelen.

Zoek de moslim!
Jan Willem stelt mij vele vragen over mijn persoonlijke beleving en (met enige schroom) ook over de actualiteit. De twee uren vliegen voorbij. "Vind jij God dezelfde als Allah?" Ik heb die vraag eerder gehoord, maar weet er nu pas een kort en bondig antwoord op te geven. "Er is er maar Eén bezig geweest met de Schepping. Eén Schepper betekent één God, of je Hem nu God, Allah of JHWH noemt." Soms zijn de vragen des levens eenvoudig te beantwoorden :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.