zaterdag 23 juli 2016

Zeker zikr


Hoezeer ik ook ben gehecht aan de vijf dagelijkse gebeden (salaat), ik voel al járen dat ik met zikr (het gedenken van Allah) pas ècht nader kom tot Hem. Zeker nu ik sinds een paar maanden elke ochtend met behulp van mijn gebedsketting bezig ben met zikr. Gisteravond ben ik blij verrast wanneer ik lees dat mijn beleving van zikr, zoals in deze alinea omschreven, aansluit bij hoe de tijani's van de stad Tivaouane (de Senegalese moslimbroederschap waarmee ik mij al járen verbonden voel) het zien. Hieronder een video van een Hadratoul Djumah, een vrijdagmiddag-zikr die op 15 juli jl. voor de gelegenheid in een stadion werd gehouden. Incha Allah ben ik in de zomer van 2018 in Senegal, ik hoop dat ik dan op z'n minst éénmaal zo'n Hadratoul Djumah mag meemaken.


Incha Allah dans l'été de 2018 je sera au Sénégal, j'espère par conséquent je peut avoir l'expérience de être présent chez un Hadratoul Djumah comme celle-ci.

Amiin

www.youtube.com/watch?v=evVfRPf1rWE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.