* * * UITGELICHT : Powerpoint presentatie "De 99 Schone Namen van Allah" * * *

donderdag 16 maart 2017

Serigne Cheikh Ahmed Tidiane Sy "Al Maktoum" overleden

Serigne Cheikh 1925-2017
Vannacht wakker geworden door een notificatie vanuit Senegal. Asfiyahi.org (dè tijani website van Senegal) laat weten dat gisteravond op 91-jarige leeftijd is overleden de kalief van de tijani moslimbroederschap, serigne Cheikh Ahmed Tidiane Sy "Al Maktoum", ook wel kortweg "serigne Cheikh" genoemd. Ik ben nog maar net goed wakker wanneer Asfiyahi.org live gaat op Facebook vanuit de stad Tivaouane, het religieus centrum van de tijani's. Ik twijfel niet en neem deze livestream op met mijn mobiel, zo'n historisch moment moet bewaard worden. Mash'Allah - handig, die mogelijkheid om schermactiviteit op te kunnen nemen! Ik kijk naar een live-uitzending waarvan ik niet alles meekrijg door de taalbarrière, het is in ieder geval een toespraak waarin de kalief wordt herdacht. Na een korte onderbreking start Asfiyahi een nieuwe livestream vanuit dezelfde locatie (die stream is ook gevat in deze screenvideo); het geheel wordt afgesloten met enkele gebeden. Moge Allah serigne Cheikh verwelkomen in Zijn paradijs. Amiin.



Enkele links naar nieuwsberichten naar aanleiding van het overlijden van serigne Cheikh: Asfiyahi.org1 Seneweb.com1 Seneweb.com2 Seneweb.com3 Asfiyahi.org2

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Zeg 't maar

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.